Zakaj sploh obdarimo nekoga s poslovnim darilom? Kot že ime pove, gre za podeljevanje daril med poslovnimi partnerji. Bistvo poslovnega obdarovanja je vzdrževanje dobrih poslovnih odnosov. Ker imajo večjo vrednost osebni odnosi med poslovnimi partnerji, so pri tovrstnem obdarovanju še posebej zaželjena darila, ki imajo za prejemnika neko posebno, osebno vrednost. V tem primeru se posebej cenijo personalizirana poslovna darila.
Kakšno pa je sploh personalizirano darilo? Govorimo o darilu, ki je namenjeno izključno prejemniku, saj recimo vsebuje njegovo ime na darilu. Lahko je natisnjeno, nalepljeno, gravirano. Tako lahko npr. podarimo nekomu keramično skodelico za pitje čaja, ki ima natisnjeno ime prejemnika in kakšno posebno sporočilo. Pri kovinskih izdelkih lahko na kakšno primerno ali bolj skrito mesto vgraviramo ime obdarjenca. Podobno velja pri tekstih izdelkih.
Prejemnik personaliziranega darila takšno darilo veliko bolj ceni, saj ve, da si je tisti, ki mu ga je podaril vzel dodaten čas, premislil kaj bi podaril in izbral darilo posebej zanj. Za podjetje, ki se odloči, da bo podarilo personalizirana darila, je potrebno že vnaprej pripraviti seznam strank in partnerjev, ki bodo takšna darila prejeli. Ker niso vsa darila primerna za personalizacijo, je potrebno seveda skrbno razmisliti kakšna darila bodo kupili in na kakšen način jih bodo personalizirali.
Zelo zaželjeno je, da so darila osebna, izvirna in da imajo uporabno vrednost. Velikokrat obstaja tanka meja med iskrenim obdarovanjem, ko nekomu res iz srca podarimo darilo in med obdarovanjem katerega namen so nekakšni prikriti poslovni interesi, kot npr. večja naročila s strani podjetja v katerem je zaposlen obdarovanec, podpis pogodbe za nov posel, boljše cene pri dobavi določenih materialov, ipd. Če se izrazimo nekoliko drugače, lahko pri obdarovanju velikokrat govorimo tudi o podkupovanju, ki pa je seveda zakonsko prepovedano. Pri obdarovanju daril je pomembno da vemo komu je darilo namenjeno, v kakšne namene ga podeljujemo, kdaj in kako bomo darilo izročili.